lördag 19 januari 2013

Ryan Air, Paris & Brigitte Bardot - i en salig blandning:-)

Hej alla godingar,

Igår (fredag) landande jag i Paris och efter att tagit snålflyget Ryan Air (som suger fett... ursäkta min franska) så inser jag varför det var så länge sedan jag åkte med dem. Och ja, priset var skamlöst billligt!

Paris Tur/Retur gick på 400 pix... ett skampris som vi alla vill betala... MEN vi vill inte ha den dåliga servicen och medresenärer som tror dom åker första klass.. Snålheten bedrar visheten är ett gammalt ordspråk och passade helt in på mitt val av biljett denna gång. Förra gången flög jag Air France och ja, det var lite dyrare men helt klart värt det.

Jag kan sammanfatta det kort med att jag dels hade en skränig kärring som klättrade över mig och min väska i flygplansgången för att hon uppenbarligen trodde att flyget skulle starta utan henne. Samt passagerare som stönade högt då jag frågade vänligt om de kunde plocka bort sina jackor så att jag kunde få lägga upp väskan på kabinhyllan (vilket är ett krav säkerhetsmässigt från flygbolagets sida samt eftersom i princip alla som flyger Ryan Air bara har en kabinväska med sig för att ro hem det billiga priset så är det inte som att flyga reguljärt flyg där man har möjlighet att checka in 20 kg bagage) Wow!! kunde ni andas genom den här meningen utan punkt?!Inte jag, haha :-).

Ok, jag är inte den som gnäller i första taget och jag avrundar med gnäll i korthet. punkt.

Så Paris!!! Jag älskar Paris och det har blivit många turer hit med åren. Däremot så var det inte kärlek vid första ögonkastet utan det har fått växa fram. Och så är ju Frankrike lingerielandets mecka!!

Kolla in stilikonen Brigitte Bardot, vilken heting då det begav sig! Den här bilden sitter på tidningskioskerna runtom på stan just nu. En onlineshop som gör reklam för sitt klädmärke som använder sig av hennes personliga varumärke.

Däremot så kan jag inte låta bli att fnissa på mig så att jag nästan kissar på mig av tantens utspel i början på januari. Utdrag från SVD 4 januari 2013:

..."Nu hotar franska skådespelerskan och djurrättsaktivisten Brigitte Bardot att göra honom (Depardieu) sällskap. Anledningen är att hon vill hindra avlivningen av två elefanter, Baby och Nepal. Elefanterna hör hemma på Cirkus Pinder och misstänks vara bärare av tuberkulosbakterier.

Bardot skrev tidigare i veckan till president François Hollande och vädjade om att han ska rädda de två elefanternas liv. I dag skärpte Bardot sitt krav: om elefanterna inte räddas gör hon som Depardieu, skaffar ryskt pass och flyttar till Ryssland."

Ok... Jag undrar om hon har suttit och sippat ett glas för mycket skumpa på Riverian i sin slokhatt... men låt gå. Så tillbaka till klädkollektion, kolla in:  http://boutique.brigitte-bardot.fr/

 Snöigt Paris, kallt men vackert!!


XOXO
Madame

www.madameblanche.se



Inga kommentarer: