lördag 19 januari 2013

Vackra lösögonfransar i Paris:-)

Designern Britta Uschkamp och jag har förutom att vara affärskollegor även funnit en fin vänskap! Kul tycker jag:-) Det tog fart efter att jag bjöd in henne till Stockholm för att vara med på Madame Blanche event i höstas. Hon är verkligen kreativ och driftig. Bosatt i Paris men ursprunglingen från Polen/ Tyskland (Köln) och talar flytande franska, engelska, tyska och polska... dessutom både kreatör, stylist, fotograf och mycket tekniskt lagd. Det imponerar på mig att man kan ha båda hjänhalvorna väl utvecklade:-) min teknikhalva har inte riktigt kommit ikapp den kreativa sidan. Men that's life!

I vilket fall som helst så frågade jag Britta sist vi sågs om hennes makalösa fransar. Det visade sig vara lösögonfransar som gjordes på salong Cils de Marie i Paris genom hennes vän Marie.

Ett par dagar innan jag åkte såg jag till att jag fick komma till salongen. Jag har aldrig tidigare haft fejkfransar men jag har varit väldigt nyfiken på det. För vem vill inte vakna upp och se ut som om man aldrig tagit bort mascaran?? (om den har suttit kvar under natten förstås...:-) Och jag ska ärligt erkänna att då jag träffade min första pojkvän så gick jag upp tidigare på morgonen för att sätta på mascara och sedan gå och lägga mig igen som om jag var likt en nyutsprungen ros från en natts sömn... hahaha:-) GUUUU det är både roligt och tragiskt på samma gång. Vi ska inte tala om de osannolika genvägar jag gick för att uppsöka toalett vid magont... Tur att man har blivit en mer bekväm och tillbakalutad kärring med åren som vågar ta sin rätta plats.

Iallafall så åkte jag till salongen i Paris och träffade supersöta och snälla Marjaa som tog emot mig i en jättefin liten våning. Väldigt franskt- inrett med sobra färger men röda köksluckor:-), trägolv, tända ljus och skön musik i bakgrunden. Jag blev tillfrågad om vilken typ av fransar jag önskade mig och vad jag hade för förväntningar. Jag ställde såklart tusen frågor för att jag är så nyfiken och vill veta allt. Sedan blev jag nerbäddad i ett varmt flistäcke och Marjaa satte igång.

Jag återkommer med mer information om fransinfo vid senare tillfälle men här är lite bilder:

Eva & Marjaa! Min nos blir som en stor slok i skenet av lampan haha:-)


Lätt rödögd men försvann relativt snabbt. Marjaa var väldigt proffsig och lätt på handen! Har ni vägarna förbi Paris så boka in er. Kolla in fler före & efter resultat från Cils de Marie.

Xoxo
Madame

www.madameblanche.se

Inga kommentarer: