onsdag 30 maj 2012

Hemliga strategier (lingerier) i en mansdominerad värld

En glad Madame i Maison Close's monter på mässan i Paris.
Maison Close är ett av Madame Blanches märken och det är ett franskt underklädesmärke som är lekfullt och sensuellt. På samma gång är designen och materialet väldigt komfortabel och smart, flertalet av trosorna har på- & avtagbara strumpebandshållare, vilket gör att du kan variera din outfit utifrån din klädsel.

Jag fann Maison Close på mitt andra besök på International de Salon de lingerie i Paris och föll just för deras lekfullhet och sensualism som jag anser att vi skandinaviska kvinnor behöver få lite mer av i vardagen. (I love sloggi och underkläder i 100 % bomull men vi får faktiskt klä oss snuskigt snyggt. Och det bästa av allt är att det är din egen lilla hemlighet!). 


För ett par år sedan hade jag en riktigt grisig och manschauvinistisk chef som under möten kunde såga ens kompetens och idéer så brutalt hårt, enbart för att han ville utöva makt och gotta sig i sin egen ställning. Jag minns att jag höll på att spricka av äckel och min sport blev att se hur länge jag kunde hålla mig lugn och leende. Förutom att räkna sekunderna innan jag exploderade så hade jag ett mantra i mitt huvud: kuk, kuk, kuk - kukhuvud. Ja, ni fattar- inte en ok arbetsplats rent mentalt men det var en bra överlevnadsstrategi för stunden.


Jag fick höra av en vän att hennes bekant som jobbade inom en mansdominerad bransch (och ofta höll i föreläsningar inför en hårdkokt publik) hade en helt annan strategi. Hon valde att ställa sig i talarstolen utan trosor och fick styrka i av att veta att hon hade en dold hemlighet och skapade sig på så vis mental makt över situationen. Cool brud, cool strategi, antar att den dessutom var lite mer empowering än att mentalt skrika kukhuvud...


Men mitt råd och enligt mig den bäst lämpade strategin idag om du är nervös och stressad inför en presentation eller föreläsning (eller nertryckt i jobbsituationer etc.) är att du ska klä på dig en riktigt snygg bh, trosa, strumpeband, stockings eller korsett. Din utstrålning och hållning blir så mycket mer kraftfull men framförallt så har du en hemlighet och ett mentalt vapen i dina händer. It's all about your state of mind...;-)

Glad & lycklig över att slippa kukhuvuden och få fokusera på underkläder...:-)

www.madameblanche.se 


Xoxo
Madame



Inga kommentarer: